tisdag 20 april 2010

Yes, yes, yes!

Vi gjorde det!

Kelly fixade uppflyttning till lägre, med bravur på Gnesta/Trosa Bk i lördags.

10+10 på spåret och utropstecken och glada gubbar i protokollet. Totalt 277 poäng. Är jag stolt över min hund eller?! Hon kunde inte jobbat bättre. Fanns inget mer att önska på spåret. Jag gjorde bort mig på budföringen så den 0:ade vi. Jag tyckte mottagaren 'kladdade' lite väl mycket på första hunden och blev livrädd att Kelly skull ge henne en underbar riesenkyss om hon klappade på sådär och därför sa jag till henne att vara väldigt strikt och bara stå still, inte säga 'fot'eller nå't. Jag blev också snål och gniden, för jag trodde det blev nerdrag om mottagaren hjälpte hunden..... än en gång bedrar snålheten visheten.... (Det gäller visst inte bara pengar). Inte heller kan man läsa reglerna tillräckligt noga.
Lydnaden gick ok. Det blev liksom bättre och bättre ju längre programmet gick. Linförigheten var tyvärr under all kritik, men hon blev klart störd i miljön. Själv höll jag ihop och kunde tänka klart hela tiden. Mådde inte illa en enda gång. Nervös? Ja, men inte spyfärdig. Jag kunde njuta! Härligt! När sen resultatet blev så bra, är jag mer än nöjd. (Kan man inte få kombinera resultat och uppgiftsmål...??)

Jag hade lite planer. Typ, att förbereda henne mycket innan vi skulle in, att förbereda henne rätt inför varje moment osv. Sånna saker funkar ju inte jämt när man blir nervös. Jag kan inte påstå att hon svarade klockrent på alla förberedelser, däremot gjorde jag dem. Och jag får vara nöjd med det. For now....

Gnesta/Trosa bk var för övrigt en supertrevlig klubb. Och mina medtävlande var jättetrevliga. Grattis till dem som klarade sig.

Mors!

2 kommentarer:

  1. Til lykke med det flotte resultat. Hils Lykke

    Anni og Duchesse

    SvaraRadera
  2. Grattis!! Vad ni är duktiga!! / Lena & Osqa

    SvaraRadera