lördag 3 april 2010

Jo, men jag har en grej till som jag hittat och vill dela med mig. Ibland kanske det inte är så dumt att känna sig som en mus. Den andra musen alltså. Eller.... Föresten är det gott med grädde o jag trampar så gärna.

'Två möss föll i en hink full med grädde. Det fanns ingen väg ut ur hinken. Den ena musen gav upp direkt och drunknade. Men mitt i den hopplöshet som rådde började den andra musen ändå sparka och sprattla. Musen sparkade så intensivt att han till slut kärnade grädden till smör. Därefter kunde musen hoppa ur hinken. Är du den där andra musen? Känns det som att du trampar runt och inte hittar någon väg ut just nu? Ge inte upp, trampar du på, så blir också den grädden till smör och du hittar en väg vidare.'

1 kommentar:

  1. Hej!
    Önskar er en glad påsk så här i efterhand....:0))Har tänkt att jag skulle ringa men tiden liksom aldrig räcker till....
    Jag är inte musen som ger upp och druknar, jag sparkar nog på ett tag till....
    Tjohopp från oss i Upplands Väsby (Marie&Co)

    SvaraRadera