måndag 4 januari 2010

Varför blir jag inte förvånad?
En kompis till mig hade självsprickor på fingrarna. Hon hade Forevers ”salva” hemma sa hon. När hon använt den och det hjälpte blev hon så överraskad ?!?! Jag blev inte ett dugg förvånad över effekterna. Vet inte om det var Propoliscremen eller Gellyn hon använde. Ska naturligtvis höra med henne vilken det var.
Gellyn är identisk med Aloe plantans innergele. Den användes i Europa på 30talen när man började stråla cancer. Det blev ju kraftiga brännskador på huden. I övriga världen hade man redan använt den i tusentals år. Plantan är ju känd som ”brännplantan”.
Propolis är en produkt som tillverkas av bin. Dom använder den som kitt i sitt bo och för att hålla rent. Råvaran kommer från kåda och harts ( som sitter runt vissa lövknoppar). Propoliscremen innehåller inte heller vatten, vilket gör den perfekt på vintern.
Är jag förvånad att de här tuberna hjälper mot självsprickor? Nej , inte alls!!
Vi har fått lite uppdateringar från Danmark! Jösses vad de små trollen växer! De är så söta att man vill ta hem dem allihop. (Men, tror kanske att t.o.m Stefan sätter stopp för det.....)

1 kommentar:

  1. Ta hem en till mig oxå! ;)

    Har just varit på hockeycup och grabbarna kammade hem segerbucklan. Visst är det väl härligt ändå... :)

    Kramar till er alla

    Föresten... är det jag som kör till Danmark. Hihihi...

    SvaraRadera