lördag 2 januari 2010

Snööö

Jag tror ibland att jag råkar vara född i fel landsända. För vädret vi har nu ,är nog det bästa som finns! Massor med snö och 7-8 minus. Alla träd är täckta med snö o frost. Vad är bättre då än en långpromenad i gott sällskap? Tack Josse!
Hundarna älskar snön! Även om Kirbys gamla ben inte riktigt är som i unga år, blir han som en valp igen när han får springa runt i snön och göra det bästa han vet. Pinka....
Blaise är förpassad i koppel dessvärre. Hon är på jakt hela tiden. Nu är hon dessutom galen i mat, så instinkten att jaga har ju inte minskat direkt. Och så har hon snart blivit en nakenhund. Hon får ha fodrat täcke på sig. Min galna, tåliga, glada brukshund får ha täcke för att hon fryser! Jag gillar det inte! Jag blir tokig av att inte veta vad som är fel med henne! Hon har börjat dricka mer och hon var bara artig idag mot Josefine. Inte galenglad som man är van vid. Något är bara fel. Jag trodde det skulle vara bra nu när livmodern är borta?! Kelly passar på att känga till henne ibland när man inte är med. Inte alls ok! Men det är som alltid väldigt, väldigt svårt att blir riktigt arg på den hunden. Tur att det inte behövs så ofta. Hon är bara så skitglad heeela tiden. Man blir själv så glad av att bara titta på henne. När hon dessutom springer runt med istappar i skägget och ser ut som om hon vore helt galen, vad gör man?

Jag undrar vad vår nya lilla familjemedlem ska säga om kylan om den håller i sig? Det är en tjej här hemma som längtar. Buren, fällen, matskålen, leksakerna o godisburken. Allt står och väntar. Nu fattas bara det svartvita miraklet! Så Välkommen lilla Lykke!
Inatt landade William på amerikans mark igen. Det blir tomt här hemma. Han är en virvelvind.
Tack för att vi fick ha dig hemma över jul i alla fall.
Att få ha båda grabbarna hemma över julen var jackpot! Tack för att ni finns!

1 kommentar:

  1. ÅH, så glad jag blir - äntligen kan man följa er på nätet. :)
    Lykke ser väl för underbar ut, lilla söting. Förstår att hon längtar... När blir det???

    Måste nog uppdatera på min sida när man kan länka så fint här. Lägger till dig på länkar om det är ok.

    KRAAAAAAAM Terese & co

    SvaraRadera