söndag 10 januari 2010


Snö i Danmark. Härligt! Då får det lilla livet antagligen ingen större chock när hon kommer hem hit.
Söt som socker är hon, eller hur! Nu vet vi ju inte om det är just den här lilla tiken som är vår, men de är så jätte söta allihop och jag ser verkligen ingen skillnad på dem. En ser fortfarande lite mindre ut och ser man dem ofta, kan man antagligen se skillnad på det vita runt halsen fortfarande.
När Kelly var liten tyckte jag att hon såg ut som en liten gorilla unge. Det gör inte den här.....
Vi dammade av lite brukslydnadövningar idag Kelly o jag. Men vi är lite rostiga båda två. Det var väldigt kul ändå. Så kul, att jag inte kunde stanna o pausa när Kelly inte riktigt orkade koncentrera sig längre, utan pilade iväg och nosade på sin externbelöning istället för att ta belöningen framför. Lätt ointresse och fel värde på belöningarna kanske. Klantigt av mig att inte vara tillräckligt uppmärksam. Än så länge nöjer jag mig absolut med att bara ta bort det roliga om hon tröttnar. Hoppas jag slipper göra något annat. Hon har så skön attityd och glädje, därför blir jag överaskad när hon tröttnar sådär. Det gjorde Aldrig! Blaise. Där tar det ju aldrig slut liksom. Fort o fel som man säger. Svårt och spännande med så olika hundar.
Nu ska jag leta reda på någon bra inlärning på framförgåendet. Håller på och fundera på hur man ska kunna sätta ihop framåtsändandet som kommer i högre och elit, med det framförgåendet man har i apellen och lägre. Får inte riktigt till det som jag vill. Eller så skiter jag lite i framförgåendet och låter det vara bara sådär-bra.
Några bra tips?

1 kommentar: