torsdag 29 december 2011

Raskunskapsläxa



Går ju en superbra kurs just nu. SBKs utbildning till AllmänlydnadsInstruktör. Vår kursledare Ewa Bergfast är kanon.



Eftersom jag har en skruv lös glömde jag bort läxan. Det får man betala för nu. Läxa i raskunskap med kort beskrivning av tre raser från tre grupper. Alla helt olika. Med en kort beskrivning av hur jag skulle lägga upp inkallningsträningen, följaövningar och kontaktövningar så de passar dessa. Jag har valt tre ganska ovanliga raser. Ovanliga på klubbens kurser i alla fall. Kanske var det lite dumma val men jag blev nyfiken när jag kollade mina fakta, så det fick bli så bara. Grupperna är snabba drivande jakthundar, tempel och socitetshundar och boskapsvallande hundar.








Gissa vilka raser det blev?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar